25. 7. 2012

Barvení vlny poprvé!

Slíbená chvála lemovací gumičky se odsouvá - vlna má teď přednost! A také už dlouho čeká na svou premiéru...

Barvila jsem podle návodů, které najdete zde a také tady. Obě stránky mi jsou skoro každodenními pomocníky a rádci na dobrodružné cestě za tajemstvím zpracování vlny.

Takže - pokus č.1 byly AFRIKÁNY - rostou nám skoro samy a jsou nádherné a voňavé. Také jim nevadí ostříhání, hned zas kvetou další poupata. Tentokrát jsem uvařila jen ty tmavé v očekávání tmavě oranžové barvy:-) Jak naivní, zvlášť, když jsem tam hodila celé květy, i s tím zeleným okvětím nebo co to je. Takže výsledek je logicky zelená + oranžová = hnědá. Ale je pěkná.

Pokus č.2 - KURKUMA - ta barví sama a úžasně! Nebylo třeba připravovat lázeň vařením kurkumy zvlášť, protože je v prášku a i když jsem měla strach, abych ji vyprala z vlny ven a dala jsem ji do látkového pytlíku na čaj, myslím, že by to šlo i bez toho.

Do obou barvících lázní jsem dala po pár lžících octa a pak jsem ho přidala i do jedné z máchacích lázní.
Tady jsou výsledky:

s bleskem

bez blesku

na přirozeném světle

Žádné komentáře:

Okomentovat